In conferinta PRIA din 15 februarie, PRIA Drugs and Medicine Publicity, in care s-au discutat teme legate la publicitatea la medicamente, suplimente alimentare si dispozitive medicale, au fost discutate modificarile Codului CNA votate de Consiliul National al Audiovizualului in 14 februarie 2017.
Astfel, in prezentarea facuta de Oana Cociasu, presedintele RAC (Romanian Advertising Council), au fost detaliate principalele articole modificate ale Codul de reglementare a conţinutului audiovizual cu impact asupra suplimentelor alimentare:
Art. 117
Publicitatea la produsele alimentare trebuie sa respecte urmatoarele conditii:
- Sa nu incurajeze consumul excesiv de alimente.
- Sa nu incurajeze consumul de alimente prin folosirea in reclame a minorilor cu varsta intre 3 si 15 ani.
- Sa nu sugereze renuntarea la consumul de fructe, legume sau alimente naturale.
- Sa respecte dispozitiile Regulamentului CE nr. 1924/2006.
Art. 120
Publicitatea si teleshoppingul de suplimente alimentare pot sa contina exclusiv datele de prezentare a produsului din: eticheta, cutie, flacon si/sau prospect, care au fost, dupa caz, avizate de catre institutele nationale de sanatate publica din subordinea Ministerului Sanatatii sau notificate de catre IBA precum si mentiunile de sanatate din Regulamentul 1924/2006.
Consiliul National al Audiovizualului a precizat ca exista o perioada de gratie – reclamele la alimente/suplimente alimentare existente in acest moment si care au imagini cu copii vor mai putea fi difuzate 6 luni dupa publicarea in Monitorul Oficial.